SOS1.jpg
SOS1.jpg
previous arrow
next arrow

JU Centar za socijalni rad Rožaje

ISTORIJAT

Javna ustanova Centar za socijalni rad za opštinu Rožaje osnovan je 12. 07. 1984. godine Odlukom Skupštine opštine Rožaje , kada je djelatnost starateljstva sa opštinskih organa prenijeta u nadležnost Centra .

Za opštinu Rožaje formiran je poseban Centar za socijalni rad. Sjedište Centra nalazi se u Rožajama, sa adresom ul. 30. septembra br.6.

Od 1990. godine centri za socijalni rad u Crnoj Gori su republičke ustanove po Odluci Skupštine SRCG o osnivanju centara za socijalni rad ("Sl. list SRCG", br. 46/90) , a od 05. 08. 2005. godine po Odluci Vlade Republike Crne Gore (»Sl. List RCG«, br 73/05), mijenja se naziv u JU Centar za socijalni rad za opštinu Rožaje.

Aktom o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji Centra bliže se uređuje unutrašnja organizacija i sistematizacija radnih mjesta, djelokrug i način rada Centra.

Centar obavlja djelatnost u skladu sa zakonom. Organizacija i način rada Centra treba da obezbijedi potpuno, efikasno, blagovremeno i racionalno obavljanje poslova utvrđenih zakonom, osnivačkim aktom, ovim statutom i drugim aktima Centra.

 

U Centru za socijalni rad za opštinu Rožaje se obrazuju Stručni timovi za razmatranje i rješavanje stručnih pitanja iz djelokruga Centra i to:

-starateljstvo;

-porodični smještaj-hraniteljstvo ;

-usvojenje;

-zaštitu od zlostavljanja, zanemarivanja, nasilja u porodici i eksploatacije;

-drugi.

 

Centar za socijalni rad za opštinu Rožaje obavlja sledeće djelatnost u skladu sa zakonom i u okviru službi:

1. Službe za djecu i mlade, odrasla i stara lica, materijalna davanja i pravne poslove ;

2. Službe za finansijsko administrativne i tehničke poslove.

 

U Službi za djecu i mlade, odrasla i stara lica i materijalna davanja i pravne poslove, obavljaju se poslovi koji se odnose na :

 

a. zaštitu djeteta

-bez roditeljskog staranja;

-čiji roditelj nije u stanju da se o njemu stara;

-sa smetnjama i teškoćama u razvoju;

-u sukobu sa zakonom;

-koje zloupotrebljava alkohol, drogu ili druga opojna sredstva;

-koje je žrtva zlostavljanja, zanemarivanja, nasilja u porodici i eksploatacije ili kod kojeg postoji opasnost da će postati žrtva;

-žrtva trgovine ljudima;

-kojem roditelji nijesu saglasni oko načina vršenja roditeljskog prava;

-koje se zatekne van mjesta prebivališta bez nadzora roditelja, usvojioca ili staratelja;

-trudnica bez porodične podrške i odgovarajućih uslova za život;

-samohrani roditelj sa djetetom bez porodične podrške i odgovarajućih uslova za život;

-kojem je usljed posebnih okolnosti i socijalnog rizika potreban odgovarajući oblik socijalne zaštite.

 

b.zaštitu odraslog i starog lica:

-sa invaliditetom;

-koje zloupotrebljava alkohol, drogu ili druga opojna sredstva;

-koje je žrtva zanemarivanja, zlostavljanja, eksploatacije i nasilja u porodici ili kod kojeg postoji opasnost da će postati žrtva;

-žrtva trgovine ljudima;

-koje je beskućnik;

-trudnica bez porodične podrške i odgovarajućih uslova za život;

-samohrani roditelj sa djetetom bez porodične podrške i odgovarajućih uslova za život;

-kojem je usljed posebnih okolnosti i socijalnog rizika potreban odgovarajući oblik socijalne zaštite.

 

c. materijalna davanja i pravne poslove

-pribavljanje podataka za ostvarivanje materijalnih davanja;

-procjenu stanja i potreba korisnika, posebno da li korisnik pripada grupama koje se posebno štite, u skladu sa zakonom;

-sačinjavanje nalaza i mišljenja;

-motivaciju i uključenje korisnika u odgovarajuće vidove aktivacije, učestvuje u otklanjanju prepreka za uključivanje u zajednicu i aktivaciju i obezbjeđuje odgovarajuću podršku;

-sačinjavanje individualnog plan aktivacije zajedno sa korisnikom;

-pružanje podrške voditelju slučaja;

-davanje preporuke za dodatane usluge i mjere koje su potrebne za stabilizovanje stanja korisnika;

-informisanje korisnika o postupcima za ostvarivanje prava, njegovim pravima i obavezama;

-provjeru prihvatljivosti dokaza i priložene dokumentacije;

-pribavljanje dokaza od nadležnih organa;

-radnje u vezi pokretanja sudskih i drugih postupaka iz porodičnih odnosa i u drugim slučajevima kada su učešće ili aktivna legitimacija organa starateljstva propisani zakonom;

-i drugi poslovi.

 

U Službi za finansijsko –administrastivno tehničke poslove, obavljaju se poslovi koji se odnose na:

- zakonito i efikasno vršenje finansijskih i drugih poslova u Centru;

-vođenje evidencije o korišćenju službenog vozila Centra i njihovoj ispravnosti;

-praćenju pravnih i finansijskih propisa i njihovej primjene;

-radi analiza, izvještaja i informacija o finansijskom poslovanju,

-izrada analiza promjene na stanjima konta i provjera ispravnost unijetih podataka,

-praćene poslove blagajne;

-kontaktiranje i saradnja sa institucijama iz oblasti finansija i računovodstva;

-organizovanje i učestvuje u popisu imovine Centra;

-kompletiranje baze osnovnih sredstava i usaglašava sa glavnom knjigom i popisom;

- i drugi poslovi.

Pogledaj još novosti